Algemene Voorwaarden
Algemene huurvoorwaarden Vakantiehuisverhuur particulier
Begripsbepalingen
•De verhuurder: een particulier en eigenaar van de vakantiewoning en/of zijn vertegenwoordigers.
•De huurder: degene (m/v) die op zijn of haar naam het vakantiehuis huurt.
•De site: de internetsite www.klaprooswei.nl .
•De huurovereenkomst: een overeenkomst tot (ver)huur van een vakantiehuis en die geacht wordt tot stand te zijn gekomen tussen huurder en eigenaar.
Reservering & Annulering
Een aanvraag voor reservering van de vakantiewoning van verhuurder geschiedt uitsluitend via een aanvraag per e-mail, gericht aan walther@kpnmail.nl Ontvangst wordt bevestigd met een factuur en een verzoek tot aanbetaling. De aanbetaling dient binnen 7 dagen na bevestiging van de reservering te zijn betaald op de rekening van verhuurder. Na ontvangst van de aanbetaling door verhuurder wordt de reservering definitief bevestigd en komt de huurovereenkomst tot stand. Bij afzegging door huurder na deze bevestiging zijn derhalve kosten verschuldigd. Bij annulering door huurder binnen 3 maanden voor aankomstdatum is door deze een vergoeding verschuldigd van 30% van de huursom (dus excl. kosten en borg) met een minimum van 80 euro; bij opzegging binnen 2 maanden voor aankomstdatum bedraagt deze vergoeding de volledige huursom.
Huurder dient zelf zorg te dragen voor een annuleringsverzekering. De minimaal berekende verblijfsduur bedraagt 3 dagen (weekendtarief). In overleg is een langer verblijf met aangepaste aankomst- en vertrektijd mogelijk.
Betaling
De huursom (inclusief eventuele borg) wordt door de huurder geheel via de bank voldaan. Contante betaling is mogelijk enkel in overleg. Bij volledige betaling van de huursom via de bank is de aanbetaling 20% en dient het restant uiterlijk 8 weken voor aankomst te zijn voldaan. Bij betaling in contanten worden cheques en biljetten van 200 euro of meer niet geaccepteerd. Bij boekingen binnen 4 weken voor aankomst met gehele betaling via de bank dient het volledige huurbedrag ineens te worden voldaan.
Bij - na 1e herinnering - niet nakomen van de betalingsverplichting komt de reservering te vervallen zonder verplichting tot terugbetaling van een reeds betaalde aanbetaling. Vertrek eerder dan gepland - ongeacht aanleiding of oorzaak - leidt niet tot restitutie van betaalde huur en kosten voor schoonmaak. Indien verhuurder door overmacht of verkoop van het vakantiehuis genoodzaakt is de huurovereenkomst te annuleren zal hij de huurder hiervan per e-mail in kennis stellen. Verhuurder verplicht zich tot onmiddellijke terugbetaling van reeds betaalde bedragen. De huurder heeft geen ander rechten dan enkel het terugvorderen van dit bedrag.
Borgsom
De huurder betaalt een borgsom. De borgsom dient geheel per bank te worden voldaan. Uit deze waarborgsom zal door de verhuurder enig bedrag worden onttrokken indien er door de huurder, zijn medehuurders, bezoekers of meegenomen huisdieren enige schade is toegebracht aan de woning, de inventaris en/of de woonomgeving, en/of gebreken zijn ontstaan of indien de betalingsverplichtingen niet zijn nagekomen.
De eindcontrole op schades en/of gebreken wordt na het vertrek van huurder gedaan door degene die de woning namens de verhuurder onderhoudt en reinigt. Indien de huurder geen melding afgeeft aan verhuurder wanneer door hem schade en/of gebreken worden geconstateerd bij het betrekken van de woning alsook gedurende zijn verblijf in de woning, zijn de bevindingen van onderhouds- reinigingsmedewerker, na vertrek van de huurder, voor alle partijen bindend.
Indien er na het einde van de reserveringsperiode geen noodzaak bestaat tot inhouding u.h.v. punt 2. zal binnen 14 dagen na de vertrekdatum (het resterende deel van) de waarborgsom worden terugbetaald.
Aansprakelijkheid
Aan personen onder de 21 jaar wordt niet verhuurd. Bij overtreding zal huurder gesommeerd worden het huis per direct te verlaten. Betaalde bedragen worden niet gerestitueerd. De huurder blijft wettelijk aansprakelijk voor schade die hij berokkend heeft, ook indien deze schade na afloop van het verblijf wordt vastgesteld. De huurder is wettelijk aansprakelijk voor diens (niet) handelen alsmede de handelingen van diens mede-huurders en bezoekers, evenals voor de schade die zij veroorzaken. Huurder dient tegen Wettelijke Aansprakelijkheid te zijn verzekerd. De huurder aanvaardt dat hij of zij in geen geval aansprakelijkheid van verhuurder kan inroepen voor schade en/of verlies aan inkomen veroorzaakt aan huurder, diens mede-huurders of bezoekers, goederen of huisdieren gedurende het verblijf. In voorkomend geval verbindt huurder zich diens klachten rechtstreeks te melden aan de eigenaar.
Gerede en merkelijke klachten van de huurder die het gevolg zijn van het niet (geheel) in overeenstemming zijn tussen het huis of inventaris in vergelijking met de beschrijving op de site of de slechte staat van onderhoud van het huis of de tuin bij aankomst van de huurder dienen binnen 24 uur na aankomst aan de verhuurder te worden gemeld. In geval een gerede en/of merkelijke klacht - ook na tussenkomst van een eventuele deskundige derde niet binnen een termijn van 1 maand in der minne kan worden geschikt, is er sprake van een geschil. Geschillen zullen worden behandeld volgens de Nederlandse wet. De verhuurder aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade welke de huurder en/of zijn medebewoners en/of bezoek of hun bezit ondervindt als gevolg van diefstal, brand, storm en/of enig ander van buiten komend onheil gedurende diens verblijf in het vakantiehuis of omliggende tuin.
Aantal personen
Het maximaal aantal personen dat in dit vakantiehuis mag overnachten is TIEN personen en mag in geen geval overschreden worden. Bij overschrijding wordt de huurovereenkomst van rechtswege als ontbonden beschouwd en zal de toegang tot het huis zonder terugbetaling of vergoeding ontzegd dan wel geweigerd worden.
Schoonmaak
De eindschoonmaak wordt in alle gevallen verricht door een deskundige derde die door verhuurder speciaal is/wordt ingeschakeld. Hiertoe heeft de verhuurder met deze partij afspraken gemaakt. De schoonmaakkosten zijn separaat opgenomen en vermeld in de factuur die huurder ontvangt. Zelfschoonmaak van de woning is niet mogelijk. Doordat de woning steeds door dezelfde derde partij wordt gereinigd ontstaat een ‘standaard’ waardoor verhuurder en huurder er op mogen vertrouwen dat het huis voor iedere huurder even schoon is. Meld eventuele gerede klachten over de aangetroffen netheid van het vakantiehuis bij aankomst onmiddellijk (binnen 24 uur) bij de verhuurder zodat e.e.a. in overleg kan worden opgelost. Eventuele financiële compensatie bij nadien gemelde klachten is uitgesloten.
Meldadres klacht: walther.hms@gmail.com of twan@famhoeijmans.nl
Roken
Roken binnenshuis is niet toegestaan. Mocht bij het reinigen van de woning, na uw verblijf, worden geconstateerd dat er toch in de woning is gerookt, is extra reiniging noodzakelijk hetgeen extra kosten met zich meebrengt die op de huurder worden verhaald, middels het vervallen van uw recht op (algehele) restitutie van uw betaalde borgbedrag.
Huisdieren
Meenemen van max. 2 huisdieren is toegestaan en wordt door huurder vooraf in de reservering gemeld. Huurder draagt er zorg voor dat de huisdieren geen overlast veroorzaken voor omliggende huizen en hun bewoners. Huurder is verplicht het huis bij vertrek haarvrij op te leveren.
Aankomst- en vertrektijden
Weekendverblijf: Aankomst op vrijdag, vanaf 10.00 uur in de ochtend. Vertrek op de daaropvolgende zondagmiddag 18.00 uur. Reiniging van de woning vindt dan plaats binnen uiterlijk 48 uur na vertrek.
Weekverblijf:Aankomst op zaterdag vanaf 15:00 uur in de middag. Vertrek op de daaropvolgende zaterdagochtend 11.00 uur. Reiniging van de woning vindt dan plaats tussen 11.30 uur en 14.30 uur.
De huurder dient zich strikt aan deze tijden te houden tenzij vooraf anders is overeengekomen en vastgelegd. Indien de huurder de vertrektijd toch overschrijdt kan een aansluitende huurperiode in rekening worden gebracht en zijn alle daaruit voortvloeiende kosten en eventuele claims van volgende huurders voor rekening van de overschrijdende huurder.
Verantwoordelijkheden en verplichtingen
In verband met het goede verloop van het verblijf is de huurder verplicht afspraken en richtlijnen van verhuurder na te komen en na te leven. Verhuurder heeft hiertoe onder andere de onderhavige Algemene Voorwaarden omschreven die terug te vinden zijn op de site. Verhuurder heeft hiertoe ook een praktisch huishoudelijk reglement samengesteld dat aan huurder is verstrekt bij het bevestigen van de boeking. De huurder wordt wettelijk aansprakelijk gesteld voor de schade die het gevolg zou zijn van diens onrechtmatig gedrag of handelen bij het niet nakomen van de afspraken en/of het niet naleven van de richtlijnen of deze algemene voorwaarden. De huurder verplicht zich ertoe het gehuurde huis inclusief inboedel en haar omgeving te respecteren, met inbegrip van het geluidsniveau in de omgeving. Huurder gedraagt zich in deze als een goed huisvader. De huurder is verplicht toegang tot huis of tuin te verlenen voor noodzakelijke reparaties en tuinonderhoud. De huurder dient aanwezige huishoudelijke apparatuur als wasmachine, magnetron, oven of vaatwasser bij vertrek schoon en leeg op te leveren. Bij niet voldoen kan dit in rekening worden gebracht. Gebruik van geluids-, beeld- en huishoudelijke apparatuur is onder voorbehoud van goede werking. Bij gebruik van de BBQ dient deze schoon achtergelaten te worden. De huurder houdt zelf bij wanneer de grijze en groene containers worden geleegd. Een schema is te vinden op het meldingenbord in de woonkamer of op de site van de Gemeente Noord Beveland.
Disclaimer Verhuurder
Bij klachten en/of geschillen gelden te allen tijde de vermelde beschrijvingen, tarieven, voorwaarden, etc. zoals deze zijn vermeld op de site. Juridische kwesties worden afgehandeld volgens Nederlands recht.
Huishoudelijke afspraken
- Entree van de woning bij voorkeur via de berging, links van de voordeur.
- Er hangt een digitale thermostaat voor de centrale verwarming. Wij hebben er voor gezorgd dat de temperaturen per periode voorgeprogrammeerd zijn. U kunt daar invloed op uitoefenen door het scherm aan te raken en vervolgens op het “handje” te drukken en met het drukken op de + en – toets de temperatuur naar eigen wens in te stellen. Zodra u weer drukt op het “klokje’ schakelt het systeem weer over naar de voorprogrammering. Via een telefoon-app kunnen wij programma’s op afstand instellen zodat steeds de juiste temperatuur in de woning aanwezig is. Bij het verlaten van de woning hoeft u dus niets meer in te stellen!!!!!!.
- Verander geen instellingen op de combiketel.
- De sleutels van de diverse deuren, poorten hangen in het sleutelkastje, in de kast onder de trap; hang ze daar a.u.b. ook terug.
- Wees voorzichtig met het opzetten van de bedden op de eerste verdieping. Je hebt zo een fikse klemblaar opgelopen.
- De diverse gebruiksaanwijzingen liggen in een van de lades in de keuken.
- Sluit bij het verlaten van de woning steeds alle deuren, ook die van de schuur en de poorten.
- De woning is compleet ingericht maar u dient zelf mee te nemen; eigen hand- en theedoeken 1 persoons hoeslakens, kussenslopen en 1 persoons dekbedovertrekken Linnengoed of handdoeken van de verhuurder mogen worden gebruikt, maar deze dienen gewassen en gedroogd achtergelaten te worden. Voor de slaapkamer op de begane grond geldt een tweepersoons hoeslaken!!!!! De dekbedovertrekken kunnen 1-persoons zijn.
- Controleer de koel- en vrieskast in de berging op nog aanwezige inhoud bij het verlaten van de woning en schakel de combinatie NIET uit;
- De koelkast in de keuken dient bij het verlaten van de woning uit te worden geschakeld. Hier mogen geen producten in achterblijven. Laat de deur op een kier open staan a.u.b.
- Zijn er kruiden op, of andere standaard gebruiksartikelen, wilt u die dan aanvullen!!
- De schakelaar van de elektrisch bedienbare zonwering bevindt zich rechts naast de tuindeuren; zorg bij het (tussentijds) verlaten van de woning altijd voor het indraaien van het scherm; (in verband met mogelijk plotseling opstekende winden!)
- De gebruikte vaat a.u.b. reinigen voor vertrek en de vaatwasser leeg achterlaten; evenals de wasmachine en de magnetron.
- U dient de woning enkel bezemschoon achter te laten. De gehele woning wordt gereinigd door derden.
- De barbecue gebruikt? Maakt u die dan ook weer even schoon? Wanneer het gas op is! In de shop van de jachthaven verkopen ze nieuwe vullingen / flessen. Bij extra statiegeld voor de flessen even contact met mij opnemen svp.
- In de woning kunt u draadloos internetten. De gebruikersnaam en het wachtwoord hangen op het magneetbord in de woonkamer.
- Wilt u kleine breuk van standaard inboedel meteen vervangen?
- Grote beschadigingen gaarne meteen melden op: 040 – 2123076 of 0653 – 156001.
- De vuilnis & groencontainer worden op wisselende dagen geleegd; Zie hiervoor het schema op het magneetbord in de woonkamer of de website van de Gemeente Noord Beveland.
- Gelieve de poort links naast het schuurtje niet te gebruiken.
Sleutelbeheer
Zodra de betalingen zijn ontvangen geeft de huurder een mobiel telefoonnummer door aan de verhuurder op nummer (M> 0653156001)? Verhuurder geeft dan per SMS of Whatsapp de cijfercode van het sleutelkluisje door zodat huurder de beschikking krijgt over 2 sleutels van de deur van de woning. Ga a.u.b. vertrouwelijk om met deze cijfercode.
Handelwijze.
Naast de deur van de berging / bijkeuken hangt een sleutelkluisje. Je kan het kluisje openen door de juiste cijfercode op de rollen te zetten en vervolgens de beide knoppen aan de zijkanten tegelijkertijd in te drukken. De klep aan de voorzijde schiet dan open en de sleutel is voor handen. Sluit de sleutelkluis weer en rol de cijfers van de code in een willekeurige stand. De kluis is nu gesloten.
Doe dit ook wanneer je huurperiode er op zit, maar vergeet dan uiteraard niet om de sleutel weer terug in de kluis te leggen.
Veel plezier in Kortgene.
Vragen??: 0653-156001